Obserwatorzy

Jakby inna rzeczywistość



               Już w czwartej klasie podstawówki większość z nas dowiaduje się, że 21. czerwca jest pierwszym dniem lata, a zarazem najdłuższym dniem w roku. Chcąc godnie przywitać lato, zastanowiłam się, czym ono właściwie jest. 
"Jedna z czterech podstawowych pór roku w przyrodzie, w strefie klimatu umiarkowanego. Charakteryzuje się najwyższymi temperaturami powietrza w skali roku. W świecie roślin jest to okres dojrzewania nasion i owoców" - tak doinformował mnie Internet.
            Z racji tego, że jestem jeszcze uczennicą, słysząc „lato”, od razu przychodzą mi na myśl wakacje. Jak pewnie dla większości, tak i dla mnie, jest to szczególny czas. Ten okres roku kojarzy mi się przede wszystkim ze swego rodzaju wolnością, brakiem obowiązków i chęcią przeżycia niezapomnianej przygody.
Od razu widzę spacery i jazdę na rowerze ze słuchawkami w uszach, spotkania, ekscytujące rozmowy z przyjaciółmi, stos przeczytanych książek w czasie odpoczynku na czerwonym kocu w białe kwadraciki. Długie dni i jeszcze dłuższe noce. Oglądanie filmów o czwartej nad ranem, szukanie „wielkiego wozu” na niebie, dostrzeganie odbijających się w ciemności świateł. Przesiadywanie godzinami na plaży, nad rzeką lub moście. Świeże powietrze, ciepły wiatr, który przenika każdą myśl. Chęć tańczenia na środku ulicy. Wolny umysł pełen pomysłów. Podróże, zloty, koncerty. Miliony dźwięków, które szczególnie do Ciebie trafiają. Czas, odpoczynek, tworzenie, wspomnienia. Kłębiące się w głowie myśli, całe ich mnóstwo. Nowe perspektywy.
            Wakacje są możliwością cieszenia się chwilą, perspektywą kreatywnego spędzenia czasu i radości z najmniejszych gestów.
Lato, witaj! 

/ Zdjęcie mojego autorstwa /

Komentarze

  1. Jakaś zabiegana jestem że zapomniałam o tym że pierwszy dzień latat był dzisiaj! Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jak koleżanka wyżej całkiem zapomniałam o pierwszym dniu lata i chciałam jakoś ten dzień dobrze wykorzystać, ale spędziłam go w domu 😕 Mam nadzieje że za rok jakoś fajnie go przeżyje... 😂
    Miłych wakacji!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja bardzo cieszę się, że nareszcie nadeszły wakacje, upragniony odpoczynek przede wszystkim :D
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  4. O tak, lato to magiczny czas, w którym cieszę się słońcem i mnóstwem owoców i warzyw. Niestety już pracuje, więc wakacje są dla mnie mocno okrojone, ale mimo to po prostu kocham lato ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ładne zdjęcie wykonałaś, a posty zwłaszcza o letniej porze roku bardzo szybko i przyjemnie się czyta. Udanych wakacji Ci życzę!

    OdpowiedzUsuń
  6. dla mnie lato to czas jak każdy inny w roku. pracujący człowiek inaczej odbiera to już...

    OdpowiedzUsuń
  7. dla mnie lato to czas jak każdy inny w roku. pracujący człowiek inaczej odbiera to już...

    OdpowiedzUsuń
  8. Ładne zdjęcie, ja uwielbiam lato, ciepło, morze <3 Zapraszam do siebie : https://paznokciefryzurymoda.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Niedokończona butelka mleka

Następny krok

~ KOLORYT ~ "Kolor bogów"